SEO blog - articole şi analize despre promovarea site-urilor
Wrong email or password! Try one more time.

Forgot password?

Username should only contain alpha-numeric characters.

An account with this email already exists.

Password should contain at least 6 characters.

An email with a confirmation link has been sent to you.

Did you forget your password? Don't panic. Enter your email address,
and we will email you a link where you may create a new password.

If this address exists, we will send you an email with further instructions.

Back to authentication

Blogul SEOlium


În ciuda aparențelor, jobul la SEOlium nu presupune doar să stai de dimineață până seara cu nasul în site-urile clienților, să studiezi SEO, sau să creezi strategii de promovare. Da, noi facem și asta, dar mai jucăm darts, facem schimb de cunoștințe sau pur și simplu – vreo nebunie. Cam așa ne-a și venit ideea să studiem ce cuvinte din Dicționarul Explicativ al limbii române sunt căutate de către români pe Google.

Pentru analiza noastră, în prima etapă, am ales doar lista simplă a cuvintelor-titlu din DEX 2009 (ultimul complet, găsit la prietenii noștri de la dexonline.ro).

În următoarea etapă scopul a fost să aflăm care cuvinte sunt mai des căutate și care generează cel mai bun rezultat. Pentru obținerea acestora, am utilizat instrumente oficiale de la Google, care este cel mai accesat motor de căutare în România.


Pentru a avea o poziție superioară în clasamentele motoarelor de căutare trebuie să oferiți semnale clare conform cărora paginile dumneavoastră sunt mai bune decât cele ale concurenților.

Există numeroase strategii, tactici și sfaturi în acest sens, însă cel mai important lucru pe care îl puteți face este de a vă optimiza conținutul și a vă asigura că acesta este pur și simplu excelent.

Înainte de a începe să scrieți orice tip de conținut (inclusiv titlu, meta descriere, denumirea unei imagini etc.), ar trebui să știți ce problemă încercați să rezolvați, mai exact – ce caută utilizatorii cu adevărat și ce expresii au cel mai mare volum de căutare. Se recomandă să luați în considerație și concurența, să țineți cont de echilibrul perfect dintre cele mai căutate cuvinte cheie și cele care sunt mai puțin utilizate de către concurență.


Un articol despre SEO în 2020, sau despre SEO în viitor – este mai mult literatură science-fiction, dar nu-l ignorați pentru că încercăm să abordăm subiectul atât teoretic și vizionar, cât și practic – cu o listă de sarcini pentru optimizare la sfârșit.

Vom discuta despre evoluția industriei SEO, cele mai frecvente greșeli comise în trecut, viața și promovarea online în 2050, dar mai ales – tendințele SEO din 2020.

Pentru a ști ce avem de făcut și cum ar trebui să ne promovăm site-urile, trebuie să înțelegem că cel mai important lucru pentru motoarele de căutare este să ofere o experiență ideală pentru utilizatori. Această „experiență” trece cu mult dincolo de simpla oferire a unor răspunsuri unor întrebări.


Invitatul nostru de astăzi este o persoană care a început să optimizeze situri web pentru Google chiar înainte ca Google să existe. Este vorba despre Bill Slawski, Director de Cercetare în SEO în cadrul Go Fish Digital și fondator al SEO by the Sea.

Comunitatea SEO îl cunoaște drept omul care descifrează Google Patents, iar după aproape 15 ani de studiere a brevetelor și cercetărilor în materie de căutări – Bill a distrus mai multe mituri SEO decât orice altă persoană. Are bogate cunoștințe despre industria marketingului digital, o înțelegere profundă a modului în care funcționează motoarele și o perspectivă unică asupra celor mai bune practici SEO.

Acum se află printre noi pentru a împărtăși din expertiza sa, însă vă rugăm să îi urmăriți și situl web și să rămâneți în permanență la curent cu evoluția filozofiei companiei Google.


Astăzi suntem bucuroși să-l avem drept oaspete pe Rand Fishkin și aș vrea să-i mulțumesc pentru timpul oferit, dar în mod special – pentru cariera sa de până acum.

Rand, voiam să-ți spun asta de ceva timp: îți mulțumim pentru tot ce-ai făcut ca să evanghelizezi și să crești industria SEO, totodată inspirând și fiind mentorul a nenumărați consultanți SEO din toată lumea.

Celor care citesc acest interviu în anul 2100 le spun: în 2018 Rand Fishkin era cea mai cunoscută personalitate din comunitatea SEO. După 20 de ani de activitate în acest domeniu – a văzut și a făcut de toate, cu urcușuri și coborâșuri; acum este aici pentru a ne spune câte ceva despre povestea sa, dar mai ales despre ce urmează – cartea Lost and Founder și noul său startup SparkToro.


Optimizarea internă a unui site pentru motoarele de căutare presupune respectarea unor reguli generale, indiferent de țara de proveniență a site-ului. Porniți de la ideea că fiecare element trebuie să fie excelent.

Motoarele de căutare ierarhizează rezultatele căutărilor ținând cont de relevanța, calitatea și popularitatea unei pagini. Astfel, în considerare sunt luați atât factorii on page, cât și off page. Un site cu un conținut de calitate are șanse mai mari de a atrage linkuri organice de pe alte site-uri și mai multe mențiuni în social media.

Principiul de funcționare a procesului SEO în România este universal, doar cu o mică excepție și anume: utilizarea semnelor diacritice.


Local SEO este una dintre cele mai importante strategii pentru afacerile locale orientate pe promovarea într-o anumită regiune sau într-un anumit oraș.

Pentru a promova o afacere locală sunt necesare optimizări on page, dar și off page, ce au un caracter specific.

Pentru o strategie de Local SEO, numele companiei, adresa și numărul de telefon (cu prefix zonal asociat) sunt informații extrem de utile, deoarece aceste date sunt cele mai relevante pentru un eventual client local.



Advertorialul este o îmbinare între editorial și publicitate: un articol plătit, bine scris, interesant și atractiv, conținând sfaturi utile, care are scopul de a face reclamă unui produs, serviciu sau unui brand, de a genera trafic și de a spori/menține pozițiile propriului site în căutările organice.

Este o bună alternativă a reclamelor de tip anunț publicitar sau banner pentru că este informativ, util și mai puțin agasant. Acest tip de publicitate este considerat una dintre cele mai eficiente modalități de promovare și face parte din campaniile de link building.

Pentru a obține credibilitate, relevanță și autoritate trebuie să respectați stilul site-ului pe care publicați, dar și alte câteva reguli importante.


Rețelele de socializare nu reprezintă doar platforme de comunicare cu prietenii sau colegii, sunt și o bună modalitate de promovare fără investiții colosale.

Milioane de oameni petrec zilnic timp pe diverse rețele, generând și consumând informații. E timpul să profiți de ocazia de a-ți promova afacerea ușor, sigur și cu cheltuieli minime. Ai nevoie doar de timp, ingeniozitate și răbdare.

Deși avantajele sunt evidente, mulți antreprenori mai au dubii referitor la apariția în social media. Unii consideră că e o pierdere de timp, că au deja clienții doriți, alții au impresia că publicul lor țintă nu stă în mediul virtual. Dacă te regăsești în aceste categorii, îți prezentăm principalele avantaje ale prezenței în rețelele de socializare.


Vrei să ai mai multe vânzări online, să-ți promovezi brandul și să-ți vezi site-ul pe primele poziții în Google?

Un specialist SEO va putea să te ajute. El este acela care știe cum trebuie să arate un site de succes, cum gândesc atât motoarele de căutare, cât și potențialii clienți.

Știind cât de invadat este internetul cu informații despre optimizarea web, cu oferte tentante de promovare online (unele de voaloare, altele mai puțin), am decis să te ajutăm să înțelegi ce face, de fapt, un expert SEO, de ce ai avea nevoie de el și cum înțelegi dacă este un profesionist sau nu.



După ce au înțeles ce este SEO, cei care dețin site-uri au ajuns la întrebarea ce vine într-o consecutivitate absolut normală: oare nu putem să obținem poziții bune în Google și fără optimizare? De ce ai nevoie de ajutor în promovarea site-ului, dacă acesta are deja un conținut excelent?

De ce ai nevoie de ajutorul experților care să-ți promoveze site-ul, dacă acesta are deja un conținut excelent?
Am încercat să explic, în acest articol, cu exemple cât mai simple, de ce anume site-urile optimizate ajung să fie primele în rezultatele Motoarelor de Căutare și de ce SEO white hat (SEO pălărie albă) este util în promovarea website-urilor.


SEO pentru începători - sfaturi simple, utile şi practice despre optimizarea site-urilor pentru motoarele de căutare
Sunt începătoare în domeniul SEO şi toată viaţa mea am fost aruncată dintr-o parte în alta, încercând diferite specialităţi. Probabil am fost mereu în „inspecţie” şi de fapt mă pregăteam pentru întâlnirea cu motoarele de căutare 🙂 Mi-aş dori să devin specialist anume în acest domeniu. Ştiu din propria experienţă cât e de greu să fii începător în SEO şi vreau să vă împărtăşesc puţin din experienţa mea de debutant. Aşadar, ar fi bine: – Să studiaţi ce înseamnă SEO – Să înţelegeţi cum funcţionează motoarele de căutare: Google, Bing, Yandex, etc. – Să vă descurcaţi cu atâtea surse de informaţie: pentru colectarea, clasificarea şi aplicarea „adevărurilor din SEO”…


Ce înseamnă search engine optimization?
Pentru început vreau să fac o mărturisire – acesta este primul articol publicat pe blogul SEOlium, dar şi primul articol despre SEO scris până acum. Aşadar să ştiţi că suntem conştienţi de responsabilitatea pe care o avem. Aveţi încredere în noi şi… Într-un ceas bun!   Tema pe care am ales-o este rezultatul unui brainstorming în care ideea câştigătoare este şi cea evidentă. Da, aţi ghicit – voi vorbi despre ce este SEO şi ce înseamnă aceasta pentru afacerile online. Nu voi vorbi acum despre cum se pun în practică principiile SEO sau care sunt avantajele şi dezavantajele promovării pe Internet.