Prima și cea mai importantă regulă în optimizarea pentru motoarele de căutare este de a oferi valoare (termen întotdeauna subiectiv pentru că ține de emoții și sentimente). Pentru a avea o poziție superioară în clasamentele motoarelor de căutare trebuie să oferiți semnale clare conform cărora paginile dumneavoastră sunt mai bune decât cele ale concurenților. Există numeroase strategii, tactici și sfaturi în acest sens, însă cel mai important lucru pe care îl puteți face este de a vă optimiza conținutul și a vă asigura că acesta este pur și simplu excelent. De asemenea, rețineți faptul că motoarele de căutare vor oferi prioritate celor mai importante pagini dintre cele cu o relevanță sporită. Deci, pentru o interogare de căutare, acestea vor selecta inițial cele mai relevante pagini, iar ordinea afișării va fi direct proporțională cu importanța și notorietatea lor.
SEO on page se referă integral la crearea sau optimizarea semnalelor de relevanță ale unei pagini web pentru motoarele de căutare. Având o oarecare experiență în optimizarea și promovarea site-urilor, am formulat câteva reguli esențiale, care ne-au ajutat de-a lungul timpului să ne organizăm activitatea și să ne îmbunătățim rezultatele. Sperăm că aceste reguli vă vor ajuta și pe dumneavoastră.
Înainte de a începe să scrieți orice tip de conținut (inclusiv titlu, meta descriere, denumirea unei imagini etc.), ar trebui să știți ce problemă încercați să rezolvați, mai exact – ce caută utilizatorii cu adevărat și ce expresii au cel mai mare volum de căutare. Se recomandă să luați în considerație și concurența, să țineți cont de echilibrul perfect dintre cele mai căutate cuvinte cheie și cele care sunt mai puțin specifice concurenței.
Ați putea face această cercetare folosind numeroase instrumente, însă cele mai populare sunt oferite de Google (Search, Analytics, Webmaster Tools, AdWords, Trends etc.).
Începeți analiza concurenței prin a căuta în Google cuvântul cheie principal. Atrageți atenție la titluri de pagini, meta descrieri, adrese URL, subtitluri și creați versiuni mai bune. Este extrem de important să aveți URL-uri, titluri de pagini și descrieri relevante, deoarece aceste elemente sunt esențiale în procesul de indexare a motoarelor de căutare.
Cu referire la folosirea cuvintelor cheie, rețineți:
Folosirea variațiilor de cuvinte cheie este o variantă optimă deoarece scade riscul penalizării pentru „supra optimizare”. Această metodă vă oferă posibilitatea să acoperiți mai mult conținut din același câmp semantic (mai multe cuvinte cheie de tipul “long-tail”). De asemenea, este bine de știut că termenii mai lungi sunt superiori termenilor scurți (cuvintele cheie ajută site-ul să rancheze mai bine, dacă apar peste tot).
Ținând cont de ideile de mai sus, este important să menționăm că alegerea și utilizarea cuvintelor cheie se face în urma unei analize care are la bază volumul cuvintelor de căutare estimat.
Adresa URL trebuie să descrie cât mai exact scopul sau conținutul paginii. E important ca utilizatorii să poată înțelege dacă pagina le satisface necesitățile până la deschiderea ei. Sufixul adresei URL (ultima parte, fără a include numele domeniului sau directoarele principale) trebuie să fie un scurt rezumat al paginii. Prefixul adresei URL (numele domeniului + directoare principale) trebuie să ofere context.
Încercați să respectați următoarele cerințe:
|
|
Concluzionăm cu următoarea regulă:
URL-ul (Uniform Resource Locator) este o adresă a unei resurse de pe Internet. Acesta este un element important pentru optimizarea internă (on-page).
Titlul paginii apare în partea de sus a browserului și ca subtitlu într-un fragment al paginii cu rezultate organice a motoarelor de căutare. Acest titlu apare și în rețele de socializare, atunci când cineva partajează acel URL. Din aceste motive titlul paginii are nu doar o uriașă valoare SEO (este unul dintre cei mai importanți factori), ci și o valoare incontestabilă ”de atragere a clicurilor” (funcționează ca stimulent de accesare prin clic). Trebuie să obțineți un echilibru între optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) și facilitatea excelentă în utilizare.
Câteva recomandări:
|
|
Ținând cont de recomandările de mai sus, rețineți următoarea regulă:
Etichetele de titluri sunt definiţiile documentelor, pe care le puteţi observa în diferite locuri pe internet, inclusiv în pagina de browser. Aceste elemente au rolul de a informa motoarele de căutare şi vizitatorii în ce priveşte scopul sau conţinutul oricărei pagini de pe site-ul dumneavoastră.
Titlul trebuie să fie concis, să reflecte conținutul paginii, să fie atractiv și memorabil pentru utilizatori.
Acestea sunt, de obicei, însoțite de etichete HTML H1, H2… H6. În prezent, motoarele de căutare devin tot mai bune la interpretarea CSS și Javascript, astfel că subtitlurile pot fi implementate ca absolut orice. Este vorba de un scenariu clasic în care mărimea contează.
Sunt fragmente evidențiate de text care prezintă userilor și motoarelor de căutare cele mai sugestive elemente.
Spiderii scanează și identifică cuvintele folosite în titluri și subtitluri, care, din acest motiv, trebuie să descrie cu exactitate conținutul paginii.
Tagul H1 (principalul și cel mai mare titlu pe pagină), ar trebui să apară în partea central-superioară a paginii și să fie primul lucru pe care îl văd vizitatorii când o accesează. Subtitlul trebuie să ia forma unui ”sinonim” (și nu același text) al etichetei de titlu – incluzând cuvântul cheie principal sau o variație apropiată a acestuia. Nu există o anumită limită de lungime în ce privește subtitlurile, însă acestea nu trebuie să fie prea lungi și să se încadreze într-un rând sau două.
Recomandare: subtitlurile trebuie să transmită clar ideile paginii pe care o introduc.
Rețineți faptul că titlurile și subtitlurile sunt un alt mijloc de reflectare a conținutului de pe paginile dumneavoastră.
Subtitlul trebuie să fie util și informativ, specific și relevant. Încercați să depășiți ideile convenționale și să-l faceți unic și original.
Meta descrierea este un rezumat al paginii și apare ca un fragment de text în lista rezultatelor organice, sub titlul de pagină. Are un rol important, căci ajută utilizatorii să decidă dacă merită să acceseze site-ul dumneavoastră sau să opteze pentru altul din listă. Secretul constă în a experimenta până obțineți un număr satisfăcător de accesări.
Încercați să respectați următoarele cerințe:
|
|
Rețineți, de asemenea, că uneori ar fi o idee bună să nu scrieți o meta descriere, însă acesta este un subiect ce trebuie experimentat. Atunci când motoarele de căutare nu găsesc o descriere – acestea vor genera una și o vor utiliza în acel fragment de text din lista de rezultate. Acest lucru poate reprezenta un avantaj deoarece descrierea generată automat folosește fragmente de conținut bazate pe interogarea de căutare, fiind astfel relevantă și captivantă pentru utilizator. Este important de înțeles că meta descrierea nu este un element primordial pentru motoarele de căutare în procesele de crawling, indexare sau de generare a rezultatelor. Nicidecum. Aceasta convinge utilizatorul să dea clic pe un anumit rezultat al căutărilor și nu pe altele. Iată de ce nu e nevoie să utilizați cuvinte cheie în exces.
Rolul esențial al meta descrierii se reflectă în următoarea regulă:
Meta descrierea este atributul HTML care oferă un rezumat sau o explicație laconică privind conținutul paginii. Este folosită pe paginile cu rezultate ale motoarelor de căutare (search engine result pages – SERP), având scopul de a afișa fragmente relevante pentru o anumită pagină. Chiar dacă nu are un rol semnificativ pentru SEO, este un factor important al facilității în utilizare. Iată de ce meta descrierea trebuie să fie captivantă, deosebit de informativă și atractivă pentru vizitatori.
Am putea spune că existența site-ului depinde de conținut sau că anume conținutul este Regele. Acesta este elementul principal ce atrage utilizatorii către site-ul web, îi face fericiți, îi determină să partajeze pagina și să o facă cunoscută.
Utilizatorul caută ce-l interesează, apoi analizează lista cu rezultatele căutării, examinează adresele URL, titlul, subtitlurile, meta descrierile etc. și doar atunci decide să vă viziteze pagina. În acest moment lucrurile devin cu adevărat interesante.
Este important să rețineți că un utilizator va decide în 2 sau 3 secunde dacă o anumită pagină îi oferă sau nu informația de care are nevoie. Acest interval este unul critic și toată informația din fața utilizatorului trebuie modelată și optimizată pentru a-i facilita decizia.
H1 este primul lucru pe care îl văd userii. Primul paragraf este al doilea element observat și abia după analiza acestora, utilizatorii vor decide dacă acea pagină le satisface sau nu necesitățile. Dacă persoana revine la pagina cu rezultate a motorului de căutare (“pogo-sticking”) – poziția dumneavoastră în clasament va avea de suferit. Dacă acesta rămâne pe pagină – conținutul trebuie să-l convingă că a meritat efortul.
Nu există reguli stricte legate de cum se scrie un conținut excelent, însă acesta trebuie să fie excelent. Totuși, este de reținut un detaliu – aspectul trebuie să fie conceput într-o asemenea manieră încât utilizatorul să nu fie nevoit să citească fiecare secțiune de conținut pentru a desprinde ideile de bază. În schimb – acesta ar trebui să poată efectiv scana pagina și extrage cu ușurință cele mai importante elemente. În acest sens, ați putea experimenta cu subtitlurile, textele scrise cu caractere bold, cuprinsuri interne, liste ordonate sau neordonate de elemente etc., toate acestea trebuie să ajute la evidențierea ideilor principale.
Iată câteva sfaturi și mici secrete:
|
|
Putem deduce următoarele reguli:
Desigur, conținutul trebuie să se remarce în mod autonom (valoros și diferit de alte pagini web) și să soluţioneze uşor „problema” (să ofere informații/răspunsuri, să ia măsuri etc.)
Practic, pentru a atinge nirvana SEO on page, trebuie să concepeți conținutul astfel încât să fie clar pentru oricine (atât oameni, cât și boți) la ce se referă. Puteți realiza acest lucru inserând cuvinte cheie orientate în locuri vizibile – acele locuri la care utilizatorii tind să fie mai atenți:
Rețineți faptul că primul paragraf este un element cheie care ar putea capta atenția. Formulați-l cu grijă și gândiți-vă la posibilii vizitatori: ce așteptări au ei? Cum îi puteți convinge să citească textul în continuare și să nu părăsească site-ul dumneavoastră?
Știm că ați auzit acest lucru de sute de ori, însă dacă aveți informații interesante, de valoare și texte amuzante, veți atrage trafic în mod natural. Tot ce ține de SEO se bazează pe acest simplu adevăr.
Am menționat că motoarele de căutare vor analiza mai întâi adresa URL a paginii, apoi titlul, subtitluri de pe pagină, descrierea și așa mai departe. Optimizarea oferă pur și simplu asigurări că aceste elemente sunt foarte sugestive și reflectă intențiile dumneavoastră de poziționare în clasamentele de căutări.
Toate paginile ar trebui să conțină imagini pentru că au un rol important în clasamentele de căutare. Acestea au ocazia să apară ca rezultat al căutării unei imagini, însă contribuie și la SEO în general. Existența unor pagini vesele și prezentabile încântă utilizatorul, iar secțiunile grafice adaugă cu ușurință ingredientul lipsă din conținut. Motoarele avansate de căutare pot interpreta și textul din imagini, însă nu se recomandă să ascundeți în interiorul imaginilor cuvinte cheie ce pot fi perfect citite şi identificate. În optimizare, utilizați cele mai importante cuvinte cheie pentru prima imagine, următoarele (sinonime, variații) pentru a doua imagine, cuvinte cheie cu coadă lungă (long tail) pentru a treia și așa mai departe.
Optimizarea imaginilor trebuie să respecte următoarele cerințe:
|
|
Linkurile sunt foarte importante pentru SEO. Se consideră o bună experiență de utilizare includerea unor linkuri către alte pagini excelente care tratează suplimentar tematica dată. Acestea sunt de obicei (și ar trebui să fie întotdeauna) evidențiate în text pentru a facilita procesul de scanare a documentului.
Când optimizați linkurile ar trebui să luați în considerare următoarele sfaturi:
|
|