SEO pentru începători
Cu ce ar trebui să începi?
Vrei să afli ce presupune știința optimizării unui site și cum ai putea să studiezi independent acest domeniu? Te ajutăm cu drag, oferindu-ți câteva sfaturi.
Home Blog SEO pentru începători
Cum am început să fac SEO?
Bună ziua tuturor! Acesta este primul meu articol pentru blog şi sper că veţi fi binevoitori cu mine.
Sunt începătoare în domeniul SEO şi toată viaţa mea am fost aruncată dintr-o parte în alta, încercând diferite specialităţi. Probabil am fost mereu în „inspecţie” şi de fapt mă pregăteam pentru întâlnirea cu motoarele de căutare 🙂
De ce am ales anume SEO? Pentru că SEO va fi relevant, atât timp cât Internetul va fi utilizat ca sursă de informaţii. În plus, simt că perioada de „recunoaştere” a luat sfârşit şi mi-aş dori să devin specialist anume în acest domeniu. Ştiu din propria experienţă cât e de greu să fii începător în SEO şi cu câte probleme poţi să te întâlneşti pe drum, de aceea vreau să vă împărtăşesc puţin din experienţa mea de debutant. Aşadar, ar fi bine:
  • Să studiaţi ce înseamnă SEO
  • Să înţelegeţi cum funcţionează motoarele de căutare: Google, Bing, Yandex, etc.
  • Să vă descurcaţi cu atâtea surse de informaţie: pentru colectarea, clasificarea şi aplicarea „adevărurilor din SEO”

Prin urmare, aş dori să vă comunic unele idei de bază, care m-au ajutat să înţeleg cu ce se mănâncă optimizarea pentru motoarele de căutare. Sper să vă prindă bine.

Mituri despre SEO
Iniţial, doream să înțeleg în ce anume constă procesul de optimizare a unui site, cum se măreşte PageRank-ul unei pagini, cum se indexează (mi-am arătat vocabularul meu bogat :P) şi încă multe alte lucruri din acest domeniu. Am citit destul de multe manuale on-line, articole de blog, am ascultat diferite webinare pe această temă pentru a înţelege mai bine procesul de SEO.
Cu cât mai mult studiam, cu atât mai multe întrebări apăreau. Doreşti să afli un lucru, dar el trage după sine alt lucru şi altă întrebare şi aşa până la infinit. În acel moment am decis să cer ajutorul programatorilor atotştiutori. Şi… mi s-au deschis ochii – ei de fapt nu sunt atotştiutori :-). În plus, soţul meu, (care, apropo, este şi el programator) mi-a spus: „noi nu cunoaştem totul, şi în cazul în care studiem sau nu cunoaştem ceva anume – folosim Google”. Ăsta a fost un adevăr şocant pentru mine! Atunci mi s-au încurcat şi mai mult gândurile!
Însă, acest fapt nu m-a oprit şi am decis să studiez mai departe. Iar acum, pot cu siguranţă evidenţia câteva lucruri – mituri SEO care zăpăcesc în continuare multe persoane:
  • Un specialist SEO – este un programator – nu este adevărat, nu e necesar să fii programator. Important e să ai abilităţile necesare: să vorbeşti engleza, să te pricepi puţin în IT, să cunoşti conceptele de bază ale marketingului, etc. Dar ar fi bine să fii şi puţin psiholog, să te pui în locul utilizatorilor, să înţelegi nevoile lui;
  • Programatorii cunosc totul despre SEO – departe de adevăr. Puţini programatori au auzit de SEO, şi o parte din cei care au auzit – au o imagine greşită despre promovarea site-urilor;
  • Apelând la serviciile SEO, poți poziţiona site-ul în top doar în câteva zile – poate pe timpurile „black hat” SEO acest lucru era posibil, însă acum, în anul 2016, va fi dificil să trişaţi şi să evitaţi algoritmii motoarelor de căutare, precum Google Penguin, Google Panda sau alţii; cumpărarea link-urilor, utilizarea intensă a cuvintelor cheie în anchor-e şi multe alte trucuri vor fi puse la îndoială şi vor declanşa un audit, posibil chiar o penalizare. Putem vorbi la nesfârşit despre aceasta (nu vreau să vă învăţ „black hat” SEO :-)) – dar vă spun un lucru – nu aveţi încredere în persoane care vă promit că site-ul dvs. va fi imediat în top. Pe termen lung, primele poziţii din paginile cu rezultate ale căutărilor pe Google, Bing, Yahoo etc. vor fi ocupate numai de site-uri ce oferă valoare;
  • Cel mai eficient mod de optimizare SEO este utilizarea reţelelor sociale – reţelele de socializare nu înseamnă SEO, ele se referă la un domeniu aparte care se cheamă SMM (Social Media Marketing). Şi dacă reţelele de socializare sunt necesare pentru promovarea site-urilor dinamice (cele care adaugă conţinut de interes zi de zi), atunci SEO (Search Engine Optimization) reprezintă optimizarea pentru motoarele de căutare, acest lucru însemnând că SEO este pentru toată lumea şi pentru orice site, fie el static sau dinamic;
  • Tag-ul meta keywords este cel mai important instrument în procesul optimizării – vă rog frumos, uitaţi despre acest lucru! Acum folosirea tag-ului meta keywords nu doar că nu influenţează pozitiv site-ul, ci dimpotrivă – poate avea un efect negativ asupra promovării;
  • Contentul poate fi şi preluat, important este ca acest content să existe – este foarte important de a avea conţinut unic, informaţii utile, şi nu doar copy-paste. Conţinutul este unul dintre cele mai importante aspecte în procesul de evaluare a calităţii site-ului. Iar dacă este adaptat şi disponibil pentru toţi utilizatorii şi device-urile, atunci acesta devine baza unui site calitativ, iar un astfel de site este scopul oricărui specialist SEO, fie el începător sau profesionist;
  • Este suficient să ştii doar câteva tehnici de optimizare SEO – acest fapt poate fi privit din diferite perspective. Dacă, practic, nu aveţi concurenţă şi sunteţi satisfăcuţi de nivelul obţinut în prezent – atunci e foarte bine şi noi vă felicităm. Dar, în cazul în care concurenţa este destul de mare, deoarece sunt mulţi SEO experţi (printre care poţi fi şi tu) – cunoaşterea câtorva tehnici de optimizare nu e suficientă. Un lucru ştiu la sigur – perfecţiunea nu are limite, iar faptul că SEO trebuie să fie orientat pentru sporirea calităţii site-ului, dar nu pentru motoarele de căutare – nu se va schimba niciodată.

Sfaturi pentru începători SEO
  • nu vă temeţi de lucruri noi: citiţi manuale despre SEO online, participaţi la dezbateri şi webinare SEO, urmăriţi știrile despre SEO;
  • practică, practică şi din nou practică – propuneţi unui prieten să-i promovaţi site-ul;
  • dezvoltaţi-vă în toate domeniile, acest lucru este atât util, cât şi interesant;
  • faceţi cunoştinţă cu modul de funcţionare a motoarelor de căutare;
  • faceţi cunoştinţă cu alţi specialişti SEO;
  • citiţi documentaţia oficială a motoarelor de căutare precum Google sau Bing;
  • selectaţi cuvinte-cheie şi fraze folosind adwords.google.com;

Important este să începeţi, căci aşa – jumătate din lucru este ca şi făcut.

Concluzie: tu poți să îmbunătățești calitatea site-ului tău!
În legătură cu cele expuse, vă asigur că principiile SEO vor fi aplicate atât timp cât va exista Internetul. “SEO” este un mod de viaţă: fă totul calitativ în viaţa ta şi ea va deveni mai calitativă.
La rândul lor, serviciile SEO calitative pot fi oferite doar de un specialist SEO „de calitate”. Fiţi perfecţionişti, nu fiţi leneşi, fiţi atenţi la detalii, investiţi în ceea ce faceţi şi totul vă va reuşi!
Aşadar, dragi novici în ale SEO-ului, totul e în puterile noastre!
Servicii SEO oferite cu drag de SEOlium
Optimizarea site-ului

Identifică și corectează erorile site-ului, pentru a-i conferi o structură corectă, un aspect indexabil și user-friendly.
PPC Marketing

Creează anunțuri publicitare atrăgătoare pe Google sau Bing și află cum să investești inteligent pentru a mări profitul.
Link building

Atrage linkuri de încredere și naturale spre pagina ta pentru a fi în topul listelor de căutare și mai vizibil pentru useri.
Depenalizare Google

Ai fost penalizat de Google? Află cum îți recapeți site-ul, îți continui activitatea online și eviți greșelile pe viitor.
Training SEO

Oferă-le angajaților tăi cursuri calitative de promovare online și optimizare a afacerilor pentru a mări progresele firmei.